jump to navigation

Du kommer opp i: norsk, norsk og norsk! 13.05.11

Posted by Erik B in Uncategorized.
trackback

I år kan mine påbygningselever med stor sannlighet komme opp i norsk hovedmål skriftlig, norsk sidemål skriftlig og norsk muntlig.  Det vil si at elevene mine kun har eksamener i norsk.  Foreløpig har de fått treff på de to første, og det gjenstår bare muntlig trekningen som skjer senere i juni.  Jeg sitter og retter heldagsprøver fra 12. mai, og skal lage en ny prøve for de som har utsatt prøve 20. mai.  Jeg lager eksamensverktsted til 24. mai og 31. mai har jeg sidemål eksamensverksted, samtidig må jeg forberede dem i muntlig pensum og repetere. Og vente på å bli utkalt som sensor til andre skolers muntlig eksamen.  Kontrasten er stor på kontoret med realfagslærere der de er ferdig med standpunkt og kan telle binders resten av året.  Jeg ble sint et times tid, og så gikk det over.  Så det er bare å gå i gang med Sisofys-arbeidet.  Og så er det folk i ledelsen som spør hvorfor vi ikke er sensor for privatister eller sensor i skriftlig eksamen.  Jepp!  250 stiler å rette er nettopp det jeg trenger akkurat nå.

Kommentarer»

1. bjørn helge græsli - 15.05.11

Godt poeng! Takket selv nei til sensoroppdrag i år av tilsvarende grunn. I tillegg må jeg si det er meningsløst at noen skal ha seks (6) norskkarakterer på vitnemålet. Hva er poenget med det?


Legg igjen en kommentar

